"

Zacvičte si jógu s kolegy v kanceláři

11. 04. 2018 , aktualizace: 24. 04. 2018 Sdílej na CentrumBrna.cz

Firmy si už dnes uvědomují, že pohyb patří ke zdravému životnímu stylu. A že když zaměstnanci budou zdraví, odvedou lepší výsledky. Proto jako bonus nabízejí permanentky do posiloven nebo plaveckých bazénů. 

V posledních letech si však stále větší popularitu nachází cvičení v pracovních kolektivech a přímo v prostorách kanceláře či zasedačky. Také samotní zaměstnanci přestali brát sedavé zaměstnání na lehkou váhu a snaží se hýbat, co to jde.

Jóga uvolní ztuhlá záda i stres

Oblíbenou variantou kancelářského cvičení je jóga. „Jógu si totiž v práci může zacvičit úplně kdokoliv a kdykoliv. Na józe je sympatické, že nevyžaduje zvláštní pomůcky či velký prostor. Potřeba není ani cvičební úbor, stačí sundat sako a povolit pásek,” říká Jana Chovancová ze studia ViaRa, která pracovním týmům radí, jak cvičit jógu v kanceláři.

Jóga dokáže uvolnit tělo a současně se vypořádat s různými psychickými stavy, které v zaměstnání tu a tam přicházejí. Univerzální sestava však nefunguje. Jóga na každého působí jinak a každému pomáhá jiným způsobem. Navíc je důležitá alespoň první konzultace se zkušeným lektorem, aby člověk pochopil principy jógy i její základní pravidla.

„V opačném případě se totiž může stát, že se jeden bude u cvičení usmívat, zatímco druhý se při něm bude trápit. Jeden bude po cvičení nadšený, druhý unavený, pro třetího to bude moc pomalé, pro čtvrtého zase fyzicky náročné,” vysvětluje Jana Chovancová.

Nastavte si plán individuálně

Proto je důležité si na začátku definovat, co od cvičení každý jednotlivec očekává a v čem mu má jóga pomoci. Každý člen týmu se totiž během dne jinak pohybuje, jinak zatěžuje hlavu a oči, jinak sedí nebo potřebuje jiné množství energie. Každý by se měl proto samostatně zaměřit na ty cviky, které jsou úměrné dané situaci a stavu.

„Pokud jste unavení, zacvičte si energetizující cviky, které nabudí energii. Pokud potřebujete zklidnit, nabízí jóga takzvané chladivé pozice. Pokud vás bolí záda, udělejte protažení, zpevnění zádových svalů a rotaci,” přibližuje příklady Jana Chovancová ze studia ViaRa.

Náročné sestavy a pozice však nejsou potřeba. Nezáleží ani na tom, jak dlouho budete cvičit. „Už jen to, že se vědomě protáhnete a zhluboka se nadechnete, je jóga,” dodává Jana Chovancová.

Jóga je v práci pro každého

Jógu si může zacvičit každý, bez ohledu na typ práce, věk nebo fyzické dispozice. Protože však v kanceláři chybí dozor zkušeného lektora, neměli by se lidé pouštět do složitých pozic a cviků. 

Také byste neměli podcenit jednotlivé fáze cvičení, které je důležité aplikovat od začátku až do konce. „Jóga prochází přesně danými stádii. Na začátku se člověk otevírá, na konci je zase potřeba zrelaxovat a uzavřít se, jinak organismus není v rovnováze, což se následně projeví na všedním životě,” říká Jana Chovancová.

Pokud se chcete dozvědět více o cvičení jógy v kanceláři, zavolejte do studia ViaRa, které vám poradí.


Jinde na CentrumBrna.cz


HLAVNÍ PARTNEŘI