"

Životní mapy vyřeší trauma vám i vašim dětem

16. 01. 2016 , aktualizace: 26. 01. 2016 Sdílej na CentrumBrna.cz

Paní Křenovská, co si můžeme pod životní mapou představit?
Je to projektivní a diagnostická metoda vhodná pro dospělé i děti. Princip spočívá v malování do předpřipravené šablony. Pomocí tohoto procesu můžeme rozpoznat podprahové vzorce, podle kterých daný člověk funguje, aniž by si to uvědomoval. Například s dospělým člověkem se vždy vracím do určitého období v jeho životě. Zjišťuji s ním, jaké principy, které ho v současnosti nějak omezují, si v té době osvojil. Zákazníkům spousta věcí dochází už při samotném malování. Jedno sezení trvá zhruba dvě a půl hodiny.

Jaký je tedy hlavní přínos této terapie?
Především lépe poznáte sami sebe, své silné i slabé stránky. Nemusíte přitom ani umět malovat. Důležité je, aby člověk sám chtěl něco řešit, případně změnit. Nemá smysl tlačit k životním mapám např. manžela, nebo někoho ze svého okolí, když jen vy chcete, aby na sobě začal pracovat.

Díky mapám můžu pracovat i s malými dětmi

Co Vás k životním mapám přivedlo?

Moje děti. Přesněji velký zlom v našem osobním životě, který hlavně můj starší syn psychicky nezvládal. Nejdříve jsme vyzkoušeli psychologa, ten ale se synem nezvládl komunikovat a výsledek byl ještě horší než předtím. Má záliba v přírodní medicíně mě nakonec přivedla k životním mapám. Nejen, že mi tzv. sedly, ale zafungovaly jak u mých dětí, tak i u dalších lidí v mém okolí. Poté se mi zákazníci začali ozývat přes doporučení sami.

V čem je tato terapie unikátní?
Umožňuje pracovat s dětmi už od tří let věku. Na mapě jde zjistit, odkud daný problém vychází. Mnohdy je to od rodičů a nejbližšího okolí, častým důvodem bývá přitom vzájemné nepochopení a chybějící správná komunikace. Pak je samozřejmě na místě pracovat s rodiči samotnými, kdy jim děti projektují jejich vlastní nezpracované postoje. Zatímco jiné terapie se obrací do minulých životů, životní mapy pracují s tím, s čím jsme se narodili a co si s sebou v průběhu života sbíráme. Ze všech metod, které jsem v životě vyzkoušela, je tedy tato rozhodně nejefektivnější.

Ráda bych dostala principy životních map do škol

Můžete tedy uvést nějaké příklady, v jakých situacích je životní mapa nápomocná?
Přicházejí rodiče s hyperaktivními dětmi, před nebo po rozvodu v rodině, kvůli úmrtí blízké osoby, adopci nebo s jakýmikoliv akutními změnami chování u dětí. Můžou to být i “jen” každodenní boje doma, kdy už si vyčerpaná a zoufalá matka neví rady a vnímá, že svému dítěti nerozumí. Pracuji i s dětmi v dětském domově, kde jsou výsledky i pro mne příjemně překvapivé.

Prozradíte nám na závěr, jaké máte plány do budoucna?
Ráda bych principy životních map dostala do škol, konkrétně se jedná o tzv. komunikační typy, které v praxi využívám. Bývají příčinou toho, proč si lidé nerozumí, ačkoliv mají stejný cíl. Každý jsou zkrátka jiný komunikační typ. Ve školách pak často dochází k problémům mezi učitelem a žákem. Už se objevily první vlaštovky, doufám tedy, že se počet zapojených škol do projektu bude v budoucnu navyšovat.


Jinde na CentrumBrna.cz


HLAVNÍ PARTNEŘI