"

Konec nudy v čekárnách

19. 03. 2015 , aktualizace: 23. 03. 2015 Sdílej na CentrumBrna.cz

Na pracovištích dospělé, dětské i reprodukční medicíny nainstalovali pracovníci společnosti Adcall systems s.r.o. zatím celkem 35 informačních panelů. Vysílání má za cíl informovat o dění jak v nemocnici, tak na konkrétních klinikách podle potřeby a také zabavit čekající zajímavým programem. Díky moderní technologii vzdálené správy bude mít každá klinika vysílání s vlastní náplní, tematicky odlišenou dle čekajících.

„Naším hlavním cílem je hodnotné vysílání se zajímavým obsahem, které lidé v čekárnách ocení. Kromě aktuálních zpráv z nemocnice a jednotlivých klinik se objeví informace z města a regionu, ale také pořady se zábavně vzdělávací tématikou,“ vypočítává obchodní ředitel z agentury The Media Miloš Žila, která má obsah vysílání na starosti. „V dětských čekárnách poběží samozřejmě pohádky a pořady pro děti. S partnery připravujeme také soutěže o pěkné ceny,“ dodává.

Skutečnost, že jde o inovativní a pozitivní projekt, potvrzuje také účast významných regionálních i celostátních institucí. Diváci uvidí například pořady organizací UNESCO ČR a CzechTourism, nebo vysílání zaměřené na ochranu životního prostředí, které přináší národní parky České republiky a společnost National Geographic. Vlastní blok bude patřit magistrátu města Brna, který chce prostřednictvím vysílání informovat o kulturních i společenských akcích, změnách v dopravě a dalších aktualitách.

Neméně významnou součástí je podpora neziskových a charitativních organizací, které mohou na obrazovkách prezentovat svoje aktivity. „Snažíme se podpořit ty organizace, jejichž program koresponduje s naším přesvědčením. Jako prioritní vnímáme ochranu dětí, proto podporujeme například myšlenky  UNICEF,“ popisuje Žila. „Navíc spolupracujeme s příspěvkovou organizací Neziskovky.cz, která zastřešující neziskové projekty  v celém Česku, a jsme mediálním partnerem Nadace partnerství.“ doplňuje.

Dalším specifikem je propojení informačních panelů s vyvolávacím systémem, který zefektivňuje proces příjmu pacientů a jejich odesílání na jednotlivá oddělení. Zatím funguje vyvolávací systém na Pracovišti dětské medicíny, instalace se plánuje také do ambulancí dospělé medicíny DTC v  Bohunicích. Propojení je nejen dalším krokem k lepší orientaci pacientů při čekání, ale ulehčí i práci lékařů a sester.

„Stále se zvyšující zájem o tento typ zařízení ukazuje, že je to cesta, kudy se bude vývoj informačních systémů na veřejných místech i nadále ubírat,“ hodnotí digital signage, jak se systém odborně nazývá, technik Richard Myslín. „Možností, které informační panely nabízí, je totiž celá řada. Do budoucna by se například měly použít jako součást evakuačního plánu nemocnice. Zobrazení výstražných hlášení může v případě nebezpečí urychlit a usnadnit evakuaci osob,” podotýká.

Díky sponzorské části vysílání, ve které se mohou prezentovat vybrané produkty a služby, je možné nastartovat projekt bez finančního zatížení nemocnice. „Obrazovky umožňují upoutat pozornost té cílové skupiny, která je relevantní pro konkrétního zadavatele,“ vysvětluje obchodní ředitel The Media Miloš Žila. „Právě díky komerční části lze následně vysílat kvalitní pořady a přinášet tak lidem odreagování, zábavu i vzdělání. A odvést je od myšlenek na aktuální zdravotní problémy,“ dodává. „Chceme lidem v čekárnách co nejvíce zpříjemnit dlouhou chvíli. A když systém může pomoci zároveň nemocnici jako účinný informační kanál, a firmám jako exkluzivní místo pro reklamu, je to příjemné spojení se skutečně potřebným,“ doplňuje vizi řešení obchodní ředitel. 


Jinde na CentrumBrna.cz


HLAVNÍ PARTNEŘI