"

Jak se přemluvit a začít se hýbat

30. 01. 2017 , aktualizace: 02. 02. 2017 Sdílej na CentrumBrna.cz

Všechno začalo tím, když mi jednou kamarádka položila otázku: „Jak se mám přemluvit a začít se hýbat?“ Ačkoliv je ve mně pohyb pevně zakotvený a beru ho jako svou přirozenou součást, uvědomila jsem si, že hodně lidí to má vlastně úplně jinak. A to mi dalo námět k zamyšlení...

K jaké skupině žen patříte vy?

K těm, co jsou rády v pohybu, zkouší všelijaké sporty, cvičební novinky, případně už mají svoje oblíbené cvičení, studio a lektorku? Nebo jste spíše ten typ, kterému vnitřní hlas říká: „Myslím, že je na čase začít se sebou něco dělat“. Právě pro vás je tento článek.

Vy vlastně víte, že byste měla začít s pohybem, ale! Nechce se mi, nemám čas, nemám peníze, nemám s kým jít cvičit, nevím kam, nevím, co cvičit.... Je tu spousta „důvodů“, proč to nejde. Myslím, že dokud se budete držet přesvědčení „měla bych začít“, nezačnete nikdy. Zkusme to jinak. Co třeba si položit otázku, proč chci pohyb, co mi přinese dobrého, příjemného. Zkrátka najít MOTIVACI.

Už vás něco napadá?

Zkuste objevit alespoň tři prima důvody, proč jít do toho. Mám pro vás pár tipů, jak jednoduše začít.

Správný postoj

Není nutné hned vkročit do tělocvičny a se skupinou dalších žen zalehnout na podložku a cvičit. Pojďte na to jednoduše. Na začátku se stačí jen pořádně narovnat a srovnat záda a pánev. Srovnejte si chodidla, mírně povolte v kolenou a začněte vytahovat páteř vzhůru, hlavou až do nebe. Pánev srovnejte tak, aby kostrč směřovala dolů k zemi, a ramena roztáhněte do šířky. Trčí vám hlava vpřed? Tak ji trochu zasuňte, aby se ucho dostalo nad rameno. Už samotný vzpřímený postoj zapojí spoustu svalů, lépe se dýchá.

Možná to zpočátku budete cítit víc, než by bylo příjemné, protože to, co je zkrácené, se začne natahovat. Věřte, že když půjdete ven takto krásně vyrovnaná a s úsměvem, budete působit mnohem sebejistěji. Okolí si vás rozhodně všimne. A vy si všímejte, jaký postoj mají ostatní. To na vás zapůsobí.

Chůze

Zkuste vystoupit o dvě zastávky dříve, neparkovat přímo u práce, ale dojít pěšky v mírně svižném tempu, projít se pravidelně v přírodě, chodit po schodech místo jízdy výtahem. To je teprve cvičeníčko.

Posilování a protahování

A když už jste venku, zkuste využít cokoliv jako cvičební pomůcku - třeba obrubník. Na něm můžete výborně posilovat lýtka a protahovat Achillovu šlachu. Jak?

Šlápněte na obrubník jen přední polovinou chodidel a spouštějte dolů paty (protahujete). Poté se patami vracejte zpět do stejné výšky jako zbytek chodidla (posilujete). Za chvíli ucítíte nejen lýtka a achillovku, ale také svaly na celém chodidle.

Tak ať se vám dobře a s radostí hýbe! A pokud vás pohyb nabudí, dejte mi vědět, ráda vás pozvu do našeho Fit Studia :-)


Jinde na CentrumBrna.cz


HLAVNÍ PARTNEŘI